In de pers: nieuw logo stad Sint-Niklaas
Niet iedereen is tevreden met het nieuwe logo van de stad en het OCMW van Sint-Niklaas. In Het Nieuwsblad van 22 augustus 2014 reageerde Jong Vld voorzitter Karel Noppe.
Het stadsbestuur nam een gespecialiseerde firma onder de arm om een gezamenlijke huisstijl voor stad en OCMW te ontwikkelen. Een kostenplaatje van 16.500 euro en niet iedereen is er even wild van.
Stad en OCMW gaan nauwer samenwerken. En daarbij hoort een eenvormige huisstijl. Het nieuwe logo stelt de Grote Markt centraal, de grootste van Vlaanderen. De drie dwarse lijnen verwijzen naar de meest gebruikte fiets- en wandelroutes over de Grote Markt: richting Nieuwstraat, Collegestraat en Stationsstraat. De vier vlakken die hierdoor ontstaan, symboliseren Sint-Niklaas en de drie deelgemeenten.
Het schepencollege maakte de keuze uit een aantal voorontwerpen. Een stuurgroep begeleidde het hele traject. Maar niet iedereen is er even wild van. Op sociale media klinken spottende opmerkingen zoals ‘nooit geweten dat Sint-Niklaas de stad van de origami is’. En ook vanuit politieke hoek klinkt kritiek. ‘Eigenlijk zijn we geen fan van het nieuwe logo, het heeft geen uitstraling en is nogal oubollig. Jammer dat er opnieuw geen inspraak was voor de Sint-Niklazenaar’, klinkt het bij Open VLD-voorzitter Karel Noppe.